Pages

Jumaat, 9 November 2012

Ikatan Engineering Sdn Bhd

Sudah lama aku tak update blog ni. Sedar tak sedar dah dekat sebualan aku kerja kat Ikatan Engineering. Lepas aku masuk company ni banyakla pulak yang panggil untuk interview. Dulu masa aku belum ada kerja tak ada pun company panggil. Kencana, MMHE, Mobile Pasific dan lain lain panggil aku temuduga tapi aku malas nak pergi sebab aku baru kerja dekat company ni.

Dekat Ikatan Engineering banyak benda aku boleh belajar. Dengan Diploma dari UNIKL dan sijil PCN Level II Welding Inspector, Icorr Level I Painting Inspector  dapat la gaji yang ok. Alhamdilillah. Tak banyakla macam tempat lain. Akan tetapi banyak benda yang boleh belajar.

Company macam macam benda dia buat. Tank, Pressure Vessel, Heat Exchanger, Structure, Piping dan lain lain. Seronok kita dapat tau banyak benda. Sekarang aku handle structure Project Power Plant Manjung TNB, Client Alstom dan tank untuk KL-Oleo Klang. Pengetahuan aku bertambahla dari dulu.

Cuma projek KL Oleo tu ada masalah sikit sebab orang yang sebelum berhenti macam tu je. Jadi kenala buat dari awal.  Aku kena selalu fikir positif. Kerja kat sini tak ada tekanan langsung. Tu yang aku suka. Harap lepas ini perjalanan hidup aku dipermudahkan Allah SWT..

3 ulasan:

  1. salam super sahabat,
    tetap semangat dan sukses selalu ya
    ditunggu kunjungan baliknya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh x siapa2 yg ada PCN no share No PCN korang..terima kasih

      Padam
    2. Boleh x siapa2 yg ada PCN no share No PCN korang..terima kasih

      Padam

Terima Kasih ;)